Archive for 8/05/2012

La muntanya de Montserrat, dins el Parc Geològic i Miner de la Catalunya Central, podria ser el primer geoparc de Catalunya

L’interès pel patrimoni geològic del nostre entorn està creixent darrerament. Cal conèixer la diversitat geomorfològica, les estructures tectòniques i els jaciments de diferents tipologies i períodes geològics que ens envolten i fer-ne difusió, al mateix temps que cal vetllar per la seva preservació.

Cada vegada hi ha més iniciatives que demostren aquest interès pel tema i és per això que us volem parlar de la bona salut dels geoparcs, que, després de més de deu anys d’existència, es consoliden com una estratègia de desenvolupament local que dóna resultats contrastables, especialment en l’actual context de crisi.