Archive for 20/01/2020

Article publicat al Blog Recercant en obert amb data 17 de gener de 2020

Revistes “depredadores”

Illustration by David Parkins
Les revistes i editors “depredadors” són una amenaça tant pels lectors com pels autors que els envien els seus treballs. Són entitats que prioritzen el seu interès i accepten articles per a la publicació, juntament amb els honoraris dels autors, sense realitzar proves de qualitat. Es caracteritzen per no seguir les millors pràctiques editorials, donar informació falsa o enganyosa, la seva falta de transparència i per fer sol·licituds agressives i indiscriminades als autors.
A vegades resulta difícil identificar aquest tipus de publicacions.  Existeixen llistats com el Beall’s list o el Cabells list, aquest últim de pagament, que permeten identificar-les, però sobre la exactitud d’aquests llistats hi ha força controvèrsia.

Us deixem un article molt interessant sobre el tema publicat a la revista Nature el passat mes de desembre: