Archive for 21/10/2021

Arran d’una proposta InnovaCRAI rebuda al mes de març del 2021, s’ha endegat una campanya des del Twitter del CRAI per presentar els equips de treball de cada CRAI biblioteca i unitat a través de fotografies dels diferents equips.

La campanya, iniciada el 14d’octubrede 2021 a les14h des del Twitter del CRAI, s’ha fet extensiva i s’ha difós des de totes les xarxes socials del CRAI. Els CRAI biblioteca i unitat també han pogut crear amb aquest material (fotografies i vídeo de presentació), les seves pròpies campanyes.

Igualment, també hem comptat amb la col·laboració de Xarxes UB per fer-ne una difusió més completa.

Esperem així apropar-nos més als nostres usuaris i mostrar la nostra accessibilitat.

Coneixeu-nos! Treballem per a vosaltres!

#EquipCRAIUB

#SomCRAI

#InnovaCRAI

Vegeu el vídeo de presentació dels nostres equips:

View original post

Bloc de Lletres

L’accés als recursos d’informació electrònics (articles, llibres electrònics, etc.) que tenim disponibles a la Universitat de Barcelona es fa habitualment a través del catàleg Cercabib. Però hi ha la possibilitat d’accedir directament a la majoria d’aquests recursos quan els anem trobant per la xarxa, sense necessitat de passar pel catàleg. Si teniu instal·lat el Botó SIRE o l’extensió Library Access us serà molt fàcil connectar i accedir-hi directament.

Hem preparat un parell de vídeos on es veu com instal·lar i utilitzar aquestes eines:

Botó SIRE

És el que s’anomena una miniaplicació enllaçada (bookmarklet) que podem afegir fàcilment a la barra d’adreces del nostre navegador.

Si tenim el botó SIRE instal·lat al navegador, quan hi cliquem des d’una pàgina o portal acadèmic, farà que s’activi la identificació UB. Un cop identificats, si tenim subscripció a la publicació des d’aquell portal, podrem accedir al document.

Versió del vídeo en…

Reefbites