Archive for 6/04/2011

twitterNascut l’any 2006 i popularitzat a partir del 2007, Twitter es pot definir com un servei de microblogging que permet als seus usuaris enviar i llegir missatges de text d’una longitud màxima de 140 caràcters (denominats tweets, o piulades) mitjançant el mateix web de Twitter,  o bé aplicacions de tercers (Facebook, blocs, Twitpic, etc).

Un usuari registrat a Twitter pot publicar tweets que, per defecte, es poden cercar per paraules i tothom pot llegir. Alguns usuaris decideixen, però,  no fer públiques les seves piulades excepte als seus seguidors. De fet, cada usuari de Twitter pot seguir-ne d’altres i pot tenir seguidors, de forma que rep selectivament les piulades dels usuaris que li interessen i els seus seguidors reben les seves.