Archive for 12/01/2012

L’origen de la biblioteca actual, de titularitat compartida entre la Universitat de Barcelona i el CSIC, cal anar-lo a buscar en la col·lecció aplegada pel doctor Lluís Soler Sabarís i les de les biblioteques dels diferents departaments de la facultat que, a principis dels anys 80 del segle XX, es van unir per constituir la Biblioteca de la Facultat de Geologia de la UB-CSIC.

Gran part del fons antic de la nostra biblioteca, actualment conservat als mobles vitrina que hi ha a prop de l’entrada, prové d’aquests fons inicials. Els documents que s’hi poden trobar són de tipologia diversa i, a grans trets, voldríem destacar-ne els de major antiguitat, els que fan referència al nostre entorn geogràfic més proper, així com els que mereixen una menció especial, sigui pel seu autor o per les làmines que presenten.