Archive for 18/06/2014

Museu Geològic del Seminari de Barcelona

El Museu Geològic del Seminari de Barcelona pertany a l’Església de Barcelona i fou fundat el 1874. Té el seu precedent en el Gabinet d’Història Natural, creat el 1817 i agregat a la Biblioteca Episcopal. L’objectiu principal del museu és l’estudi de la Paleontologia. S’hi estudien, principalment, els fòssils d’invertebrats. Des de l’any 1939, data en què es van començar a refer les col·leccions, s’ha arribat a les 66.000 entrades, a les quals es fa constar el nom científic dels fòssils, la localitat de procedència i el nom del donant. La documentació necessària per dur a terme la tasca de classificació i estudi ha configurat una biblioteca especialitzada, amb més de 13.000 títols. També disposa d’un laboratori per preparar els fòssils que van arribant al museu i un arxiu històric.