Archive for 18/04/2018

Que són els identificadors per a  investigadors?

A mesura que augmenta la publicació acadèmica i/o científica d’un investigador, sovint comparteix el mateix cognom i inicial del nom amb altres investigadors. També és possible que hagi signat les seves obres o contribucions sota noms diferents al llarg del temps. Això dificulta el descobriment de les activitats la recerca en bases de dades, revistes científiques, repositoris institucionals, etc. i pot provocar que les publicacions siguin incorrectament atribuïdes a un autor o investigador amb el mateix nom.

Per donar resposta a aquests problemes de l’ambigüitat del nom, diverses organitzacions i editors han desenvolupat un sistema d’identificadors de recerca únics. Us expliquem com funcionen i que cal fer per poder-ne fer ús.

Quins són els principals identificadors que s’usen actualment?

• Open Researcher and Contributor ID (ORCID)

És un projecte obert i sense ànim de lucre que ha desenvolupat un identificador únic per a…