Archive for 15/05/2017

Us presentem les publicacions de la pàgina de Facebook i del compte de Twitter del CRAI Biblioteca de Ciències de la Terra (UB-CSIC) que han tingut més ressò durant el mes de març del 2017. Pel que fa a Facebook hi ha dues categories: la foto/vídeo amb més impacte i la notícia amb més impacte (les estadístiques comptabilitzen només els 28 dies posteriors a la publicació) i respecte a Twitter destaquem la piulada que ha tingut més repercussió:

La base de dades BIGPI (Bibliografia de Geologia de la Península Ibèrica) va començar l’any 1997 i des de llavors buida sistemàticament totes les publicacions que es reben al CRAI Biblioteca de Ciències de la Terra (UB-CSIC) per tal de seleccionar aquells documents que tinguin relació amb qualsevol aspecte de la geologia regional de la Península Ibèrica. Si voleu conèixer la història d’aquesta base de dades, com va néixer, la seva evolució, etc. podeu anar aquí, però el present article vol ser una guia breu d’utilització de la base de dades que ajudi a treure’n el màxim profit tant a l’hora d’executar cerques com per identificar tota la informació recollida.

El 22 de maig de l’any 1997 es va introduir el primer registre a la base de dades BIGPI de Bibliografia de Geologia de la Península Ibèrica: “Palaeomagnetic and magnetostratigraphy of the middle Triassic in the Iberian ranges (central Spain)“, un capítol del llibre Palaeomagnetism and tectonics of the Mediterranean region. Morris, A.; Tarling, D.H. (eds.), publicat per la Geological Society of London, l’any 1996. Així és com, després d’uns mesos previs dedicats a definir l’abast temàtic dels documents, el disseny dels registres i de les interfícies de cerca i de resultats, va començar a funcionar la base de dades, creada a la llavors anomenada Biblioteca de Geologia (UB-CSIC), ara CRAI Biblioteca de Ciències de la Terra (UB-CSIC). Aquest article pretén fer un recorregut per la història d’aquesta base de dades, com va néixer, la seva evolució, etc. Si voleu saber com fer-la servir podeu consultar la guia breu d’utilització de la base de dades publicada en aquest mateix blog. (més…)